Kröller-Müller - Reisverslag uit Kootwijk, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu Kröller-Müller - Reisverslag uit Kootwijk, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu

Kröller-Müller

Blijf op de hoogte en volg Joke

15 September 2020 | Nederland, Kootwijk

Prachtig weer, maar te warm om over een zandverstuiving te gaan lopen. Een verfrissende fietstocht is aangenamer. Ik fiets langs Radio Kootwijk, een te kleine kudde schapen voor zoveel hei, het mooie Pompgebouw - dat ik voor het eerst tegenkom -, en het jachthuis Sint Hubertus naar het Kröller-Müllermuseum. Ook één van mijn favorieten en dan vooral om de onafzienbare beeldentuin. Het moet toch heerlijk zijn om elke avond een ommetje te maken langs steeds andere beelden. In het museum is een expositie van de Chinese en Japanse verzameling van Helene en een leuke film van de zeer langdurige en ingrijpende restauratie van Jardin d’émail van Jean Dubuffet, dat er weer piekfijn uitziet. En natuurlijk de vaste collectie met de enorme aantallen van Goghs en andere Nederlandse en Franse schilders van de 19e en 20e eeuw. En dan nog de 185 beelden in de tuin. Uitgeput van al dat moois fiets ik weer terug naar de Zanderdennen en rij de camper naar huis. Het zit er weer op, morgen naar de tandarts :-)

• 16 September 2020 - 08:29

Hetty:

het blijft daar toch prachtig. een mooie afsluiting in elk geval.

• 16 September 2020 - 22:01

Jitske & Arne:

Hopelijk heb je niet je tanden stukgebeten op al dit moois!