De Meinweg - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu De Meinweg - Reisverslag uit Herkenbosch, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu

De Meinweg

Blijf op de hoogte en volg Joke

31 Augustus 2020 | Nederland, Herkenbosch

Veel regen vannacht, altijd wat onrustig in een nieuwe "tent". En dan hoor je ook nog snuiven en stampen. Dat zijn de paarden, vlak voor de bus, die veel te veel energie hebben en dag en nacht met een rotvaart naar een hek stuiven, daar ternauwernood kunnen remmen om vervolgens de andere kant op te racen. ADHD-ertjes?
Vanochtend met de stoute schoenen aan, kaart en kompas op zak, op weg naar Nationaal Park De Meinweg. Het eerste stuk op de fiets, die 25 km breng ik liever in het park door. De Meinweg is een groot gebied aan drie kanten omringd door Duitsland, zowel gemengd bos als beboste heidevelden met vennetjes. En met een bijzonder terrassenlandschap had ik via google geleerd. Dat laatste kon ik niet echt herkennen, heuvelachtig was het wel, maar het leek in de verste verte niet op van die nette rijstterrassen. Wel een schitterend gebied en erg stil, misschien omdat dat in het bos gevraagd werd. Er waren nauwelijks geluiden, een enkel vogeltje, een sporadisch zoogdier - 1 oerrund, een verhout everzwijn en wat mensen -. Ook geen reptielen, hoewel er fietspaden zijn afgesloten om ze te beschermen tegen een band over de buik bij het zonnebaden. Dit mooie landschap was voor mij vandaag, inclusief de gave zwavelzwam naast mijn pad.

• 01 September 2020 - 08:40

Hetty:

mooi hoor. het lijkt mij wel goed paddenstoelenweer.

• 07 September 2020 - 18:23

Jitske & Arne:

Toch wel de moeite waard, lijkt ons.