Reichswald en Gennep - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu Reichswald en Gennep - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu

Reichswald en Gennep

Blijf op de hoogte en volg Joke

09 September 2020 | Nederland, Afferden

Het beloofde zonnetje brak niet door, een grijze dag, perfect om door een woud te gaan fietsen, in dit geval het Reichswald. En dat is dan ook een woud, niet zo zeer qua grootte als wel door de imponerende bomen en varens, met een serieuze heuvel in het midden. Jammer dat de fietspaden iets te veel langs de autowegen gingen, maar verder een aanrader. Op de terugweg nog door een stukje Maasmoeras gereden waar ik een flink eiland door de Niers voortgestuwd zag worden. Jammer dat ik nooit zal weten of het de Maas gehaald en overleefd heeft.
In Gennep de stadswandeling gedaan met als pronkstuk het fraaie stadhuis (foto van een paar dagen eerder, met zon). Nu zaten de ooievaars wel klepperend op de schoorsteen.

• 09 September 2020 - 22:33

Evelien En Foeke :

Wat leuk dat je in Gennep en omgeving was/bent! Daar is mijn moeder geboren en getogen. Ben je ook naar de Genneper molen geweest? Dat was het houtbewerkingsbedrijf van mijn opa.

• 10 September 2020 - 19:56

Jitske & Arne:

Als je Reichswald niet langs autowegen wilt fietsen, ga dan over de grens bij Groesbeek!