Verkasdag - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu Verkasdag - Reisverslag uit Afferden, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu

Verkasdag

Blijf op de hoogte en volg Joke

06 September 2020 | Nederland, Afferden

Van Zelhem naar Afferden (de Cokse Heide) is - door Duitsland - niet zo ver. Wel met 300 rotondes en iets minder stoplichten, maar toch slechts een uurtje rijden. Tijd voor een bezoek aan het Openbaar Vervoer en Speelgoed Museum in Doetinchem. Ik kwam af op de collectie Ankerbouwdozen en Meccano, maar blijkbaar had ik daarvoor in Doesburg moeten zijn, of de collectie is door corona aangetast. Ondanks dat was er genoeg te zien. Ik hou wel van dat soort kneuterige museumpjes. Waar anders vind je een pennenset met een bordje "Als waardering toegediend aan Drh. A. Radstake. Voor werken onder moeilijke omstandigheden. (o.a. gladheidsbestrijding) Winter 1978-1979". En ja, dit was de letterlijke tekst. Verder heb ik me verdiept in de Arctofilie en geleerd dat je geen lijm mag gebruiken om je beer te herstellen. Een Schelp-Arbeid doos gezien, me verbaasd over een koe op het kruispunt bij een modelspoorbaan en een heus schoolklasje met banken, schrijfborden en aardrijkskundekaart bewonderd. Zo zag mijn lagere school er ook uit voor de modernisering. Maar er was ook mooi oud speelgoed, zoals een hoge kinder-bi (velocipede), een trapscooter met passagierszadel en reserveband en het pronkstuk: een stalen/houten ros die je met je handen voortbewoog en met je voeten stuurde. Die had ik wat graag gehad!

  • 07 September 2020 - 18:33

    Jitske & Arne:

    Het is al weer duidelijk, wij zijn geheel onterecht langs Doetinchem gescheerd en er enkel gestopt om een appeltje te eten op het "gezellige" gemeentehuisplein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Afferden

Joke

Fietser

Actief sinds 08 Juni 2019
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 11791

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2020 - 15 September 2020

Camper 2020

09 Juni 2019 - 12 September 2019

Fietstocht 2019

Landen bezocht: