Sneek - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu Sneek - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Joke Blom - WaarBenJij.nu

Sneek

Blijf op de hoogte en volg Joke

12 Juni 2019 | Nederland, Sneek

Maandag en dinsdag OV-dagen, Oudega-Strijen (Tootje 80!)-Leiden; Leiden-Oudega. Fietsend langs 2 fonteinen naar Sneek.
Vandaag Sneek- en regendag. Tijd voor het Friese Scheepvaartmuseum. En ja, allemaal bootjes om me heen, het Friese Statenjacht, skûtsjes, bollen, ... een klipper, een kotter, een botter, een tjalk, een vrijheid, een rijnaak, een draak of een valk (maar geen zuipschuit voor de Hans van Deventerkenners). Nostalgische noten: skûtsje-pentekeningen van Peter Dorleijn (leraar lyceum) en modellen van de Flits, mijn leerzeilbootje. Het routethema (Hanzesteden) was schaars bedeeld, weinig verhalen, wat zeemanssouvenirs, maar weinig over de handel/organisatie. Onverwacht, maar balsem voor mijn ziel, de Schaatszaal: 11-steden relikwieën, de prijzenkast van Ids en héél veel schaatsen, zelfs één voor een man met een houten been.

• 12 Juni 2019 - 13:30

Peter:

sentimental journey, Hans van Deventer is nu 85!

• 12 Juni 2019 - 17:06

Arne & Jitske:

Wij zagen tijdens de Elfstedenfietstocht de fontein van Sloten, middels de heerbaan van Stavoren naar Lubeck verbonden met de wereld. Zeer Hansisch dus!